26 Şubat 2012 Pazar

Şamdan...

Şatolardan, saraylardan bir obje..bir parçam muhakkak yaşamış o dönemleri, uçuşan, uzun elbiseli, omuzlarındaki şalın üzerine dökülmüş bukle bukle saçlı bir kadını, kocaman koridorda, elinde gümüş bir şamdanla tedirgin, hızlı adımlarla yürürken görüyorum...Zihnimin bir yanı bu sahneleri bilince tüm bu objeler, şatafatlı renkler, kısacası öykü kokan her şey beni çok heyecanlandırıyor..işte takılardan sonra yine eskilerle yürüyorum, eskilerin yarattığı yepyenilerle..

Bu tablo fotoğrafta göründüğü kadar büyük değil, 21 cm.X 16,,5 cm. ölçülerinde. Ahşap şamdanı, yağlı boya ile eskittiğim çok hoş bir dekupajın üzerine yerleştirdim ve alt zeminin çerçevesini altın varakla yani bir başka teknikle yine eskittim, eski görünümlü yeni bir tablo yaratmış oldum..


11 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Çok hoş canım
ellerine saglik.
:)))))

Unknown dedi ki...

cok begendım elınıze saglık bu dekopajları nereden buluyorsunuz bende arıyorum ama malesef bulamıyorum bırde bu varak eskıtmeyı nasıl yaptıgınız anlatırmısınız?sımdıden teşekkurler:)

Müge Arıkan dedi ki...

Teşekkürler Esce ve 'bir kase lezzet'. Sevgili Esce, dekupajı devam ettiğim atölyeden 'sherry wood art' tan hocamdan aldım ve tabii malzemelerimi de, varak çalışmayı da; varak yaprakları ve mix i ile yapıyorsun, dekupajı uygulamadan önce, varak uygulama yapacağın objeyi 2 kat boyuyorsun, varak görmek istediğin yerlere mix i uyguluyorsun ve 25 dk bekliyorsun, mix kuru-yapışkan olmalı, sonra varağı uyguluyor, sonra yumuşak bir fırça ile süpürüyorsun ve vernikliyorsun ama kararmaması için outdooor vernik kullanıyorsun, işte hepsi bu:)

Gülsüm Güven Tuncer dedi ki...

Çok hoş olmuş. Ellerinize sağlık.

Müge Arıkan dedi ki...

Teşekkürler Gülsüm hanım:)

GÖNÜL dedi ki...

harika olmuş:)

Banuca dedi ki...

Yok, bence sen o dönemlerde yaşamamışsındır, seni öyle düşünemiyorum :)
Ama önce takılarında şimdi ahşap tasarımlarında o günleri yaşatıyorsun ya, bilemiyoruuuum :)

Müge Arıkan dedi ki...

Sen bana bıyık altından sırıtıyor musun yoksa hatun? sanki bir hinhinhin sesleri duyoyor gibiyim. Neden, ben uzun uçuşan elbiseler giyip elimde şamdan uzun ıssız koridorlarda şalımın zerine dökülen saçlarımı savuramaz mıyım korkuyla:))

Müge Arıkan dedi ki...

Teşekkürler Gönül hanım:))

zeynep dedi ki...

Müge hanım harika olmuş , bayıldım , sevgiler.

Müge Arıkan dedi ki...

Teşekkürler sevgili Zeynep:)

Yorum Gönder

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Üretmek, sevgiyle, heyecanla üretmek...şimdide ahşap objelere renklerle, resimlerle hareket, mana, hayat vermek...Hep bilmiştim zaten; el emeği, göz nuru ile hazırlanmış her şey değerine değer katar ve hiç bir şey bir elin emeği kadar özenli olamaz. İşte bu yüzden tam da burada yeni emeklerimle, sizlerle olacağım.. Sevgilerimle...
Blogger tarafından desteklenmektedir.